Képzések - Start kompetencia
A Start Akadémia államilag finanszírozott készségfejlesztő képzései segítenek a személyiség, a tudás és a tehetség kibontakozásában, az egészséges szociális életvitelhez és érvényesüléshez elengedhetetlen emberi kapcsolatok jobbá válásában, a hatékony életvezetés kialakításában.
A képzéseket közösségi események és projektek egészítik ki, amelyek lehetővé teszik a közösségformálást és a megtanult készségek gyakorlatban való alkalmazását.
A Start Akadémia készségfejlesztő képzései két tanév alatt végezhetők el. Mindkét tanév végén a felnőttképző intézmény által kiállított tanúsítványt kapnak a résztvevők, amennyiben teljesítik az ehhez szükséges feltételeket.
Első év
START 1 - önismeret, hatékony mindennapok, konstruktív kommunikáció
Célja, hogy a képzés résztvevője önreflektív módon, erősségei és gyengeségei felismerése által, erőforrásai mozgósításával valódi önismeretre tegyen szert. Fontos annak tudatosítása, hogy az egyén kiteljesedése a kapcsolatain keresztül történik, így a képzés célja a jobb önismeret által a hatékonyabb együttműködés csoportszinten, az eredményes, megoldásfókuszú konfliktuskezelés és érdekérvényesítés. További cél, hogy a képzésben résztvevő a személyiségével és a képességeivel összhangban, minél hatékonyabban tudja megvalósítani a céljait. Ezért a képzésen megismertetjük a jó szokások kialakításához vezető döntésekkel, valamint a hatékony időbeosztás praktikáival.
A képzés végére a képzés résztvevője
képes tudatosan gondolkodni saját személyiségének összetevőiről;
képes erősségeit és gyengeségeit meghatározva felfedezni belső erőforrásait;
képes kapcsolatainak működési mechanizmusait önreflexív módon áttekintve, azokat fejleszteni;
képes konfliktusait elemezve saját konfliktuskezelési stratégiáját jellemezni;
képes megoldásfókuszú problémakezelésre;
ismeri a kiégés jelenségét, felismeri a tüneteit;
hatékonyan alkalmaz stresszcsökkentő módszereket, technikákat;
megérti, hogy a megfelelő szokások és a jó időbeosztás jelentősen befolyásolják az életminőséget és az eredményességet;
képes hatékonyan megtervezni az idejét;
képes arra, hogy új szokásokat alakítson ki, és arra is, hogy rossz szokásokat elhagyjon;
felismeri annak jelentőségét, hogy a feladatok, a kötelezettségek mellett minőségi énidőre is szükség van.
Tartalma
Önismeret – önértékelés – önbecsülés
Személyiségtípusok
Értékrendszerek
Szerepek, viselkedésformák
Szeretetnyelv
Konfliktuskezelés
Félelemoldás, stresszkezelés
A motiváció fogalma
Kiégés
GROW-modell, START-modell
Identitás, integritás
Feladatok osztályozása
Tippek a jó időbeosztáshoz
Szokás fogalma, működése
Szokáskialakítás
Rossz szokások elhagyása
Komfortzóna, flow
Célja, hogy a képzés résztvevője minél pontosabban meg tudja fogalmazni gondolatait, ki tudja jelölni kommunikációs céljait, és sikerrel érvényesítse szándékait.
A tananyag egység készségszinten foglalkozik
- a hatékony kommunikáció elemeivel, folyamatával és formáival,
- a hitelesség fogalmával,
- a konfliktuskezeléssel és problémamegoldással,
- az értő figyelemmel,
- a meggyőzés folyamatával és
- az asszertív kommunikációval.
A képzés végére a képzés résztvevője
ismeri a hatékony kommunikáció elemeit, folyamatát, a megértést gátló lehetséges tényezőket;
képes arra, hogy a kommunikációs folyamat elemeit azonosítva, kommunikációs készségeit minél eredményesebben használja;
tudatosan figyelni kezdi saját kommunikációs helyzeteit, és elkötelezetté válik arra, hogy folyamatosan fejlessze kommunikációs készségeit.
Tartalma
A totális kommunikáció ismérvei.
Kommunikációs modellek.
A kommunikáció négy aspektusból: közlés, felszólítás, kapcsolat, önmegnyilvánulás.
A hatékony kommunikációt gátló lehetséges tényezők.
Nonverbális kommunikáció.
Értő figyelem.
Asszertív kommunikáció.
Második év
START 2 - meggyőzés, nyilvános beszéd, döntéshozatal
2024 őszén induló képzésünk
Csoportok
1. csoport, Budapest 2. csoport, Budapest Az esemény részleteinek megtekintéséhez kattints a csoportokra!- a hatékony befolyásolás formáival, folyamatával és eszközeivel,
- a manipuláció működésével,
- az érvelés folyamatával és mechanizmusával,
- a viták formáival, lehetséges stratégiáival.
Tartalma
A befolyásolás fogalma, működése A meggyőzés – folyamat, eszközök, gyakorlati technikák Manipuláció Érvelés – szillogizmusok, induktív/deduktív érvelés, érvelési hibák Az érvelés nyelvhasználata Vitaszituációk felmérése, vitatípusok, a vitahelyzet tudatos alakításaCsoportok
1. csoport, Budapest 2. csoport, Budapest Az esemény részleteinek megtekintéséhez kattints a csoportokra!Tartalma
Az alkalom és közönség felmérése, megértése Az előadás tartalmának meghatározása, a kommunikációs cél és az üzenet Az előadás tartalmának összerendezése Az előadás nyelvi megformálása Vizuális segédlet elkészítése Megjelenés Az előadás mint beszédprodukció Magabiztosság és nyugalom, stresszkezelés Az előadás nonverbális tényezői Tekintetkommunikáció Testbeszéd elemei Az előadás hangzásaCélja, hogy a képzés résztvevője átlássa a befolyásolás, a meggyőzés és a manipuláció fogalmi különbségeit, az egyes részterületek jellemző eszközrendszereit. A képzés során feltárjuk a komplex meggyőzési folyamat működését. A hatásgyakorlás modelljeinek bemutatásával a cél a nyílt, asszertív kommunikációnak megfelelő hatékony érdekérvényesítés és meggyőzés. Kiemelt fontosságú célja a képzésnek, hogy a résztvevő azonosítani tudja a manipulációs szándékokat és technikákat, ezáltal tudatosabb fogyasztóvá váljon. A meggyőzés eszközeinek és az érvelési technikák megismertetésével a cél, hogy a képzésben résztvevő fejlett vitakultúrára tegyen szert, képessé váljon tudatosan megválasztani és fejleszteni saját vitastratégiáját.
A képzés készségszinten foglalkozik
- a hatékony befolyásolás formáival, folyamatával és eszközeivel,
- a manipuláció működésével,
- az érvelés folyamatával és mechanizmusával,
- a viták formáival, lehetséges stratégiáival.
A képzés végére a képzés résztvevője
tisztában van a meggyőzés komplex folyamatával, annak eszközeivel;
képes fogalmi és gyakorlati szinten is különbséget tenni manipuláció és meggyőzés között;
képes a céljainak megfelelő meggyőzési és érvelési eszközök magas szintű alkalmazására;
elfogadja, hogy a meggyőzés és az érvelés eszközeinek tudatos használata segíti céljainak elérését;
ismeri az érvelés működését;
képes érvényes érvelési formák megalkotására;
képes az érvelési hibák felismerésére és kategorizálására;
képes a vitaszituáció felmérésére, a vitatípusok meghatározására;
képes a helyzetnek megfelelő vitastratégia kiválasztására és hatékony alkalmazására;
elfogadja, hogy a tartalmas, előremutató vita konstruktív emberi kapcsolatokhoz vezet, jobb érvényesülést biztosít számára, ezért elkötelezett saját vitakészségének fejlesztésére, érveléstechnikájának folyamatos tökéletesítésére.
Tartalma
A befolyásolás fogalma, működése
A meggyőzés – folyamat, eszközök, gyakorlati technikák
Manipuláció
Érvelés – szillogizmusok, induktív/deduktív érvelés, érvelési hibák
Az érvelés nyelvhasználata
Vitaszituációk felmérése, vitatípusok, a vitahelyzet tudatos alakítása
Célja, hogy a képzés résztvevője megismerje a nyilvános előadások módszertanát, és képessé váljon a feladattal, a céllal és a hallgatósággal összhangban álló előadás megtartására, és a közönség folyamatos figyelmének fenntartására.
A képzés végére a képzés résztvevője
képes jól felkészülni egy nyilvános előadásra;
képes úgy előadni, hogy a hallgatóság kövesse, élvezettel hallgassa és megértse a gondolatmenetét;
elfogadja, hogy a nyilvános megszólalás sikere nagyban függ a befogadók minél pontosabb megismerésétől;
elfogadja, hogy a nyilvános megszólalás sikere nagyban függ a befogadók minél pontosabb megismerésétől;
elfogadja, hogy akkor lesz érthető a mondandója, ha a nyilvános megszólalása átlátható, és azt logikus struktúrába rendezi;
elkötelezett arra, hogy folyamatosan fejlessze szóbeli kommunikációs készségeit.
Tartalma
Az alkalom és közönség felmérése, megértése
Az előadás tartalmának meghatározása, a kommunikációs cél és az üzenet
Az előadás tartalmának összerendezése
Az előadás nyelvi megformálása
Vizuális segédlet elkészítése
Megjelenés
Az előadás mint beszédprodukció
Magabiztosság és nyugalom, stresszkezelés
Az előadás nonverbális tényezői
Tekintetkommunikáció
Testbeszéd elemei
Az előadás hangzása
Célja, hogy a képzés résztvevője a céljaikkal összhangban, jó (jobb) és tudatos döntéseket hozzon mindennapjai során.
A képzés végére a képzés résztvevője
felismeri a döntései életére gyakorolt jelentőségét;
belátja, hogy a döntéshozatal tudatos tevékenység;
tisztában van annak fontosságával, hogy döntéseit a személyisége, a céljai és a realitások figyelembevételével hozza meg;
tisztában van a döntéshozatal folyamatával, és képes mérlegelni a különböző alternatívákat;
felismeri, hogy a döntéseit milyen sokféle tényező befolyásolja, esetenként torzítja;
képes eldönteni, hogy mikor érdemes egyedül vagy más(ok)kal közösen dönteni;
képes utólag helyesen értékelni a meghozott döntéseit.
Tartalma
A döntés fogalma, szerepe, jelentősége
Céljaink és döntéseink összhangja
Tudatosság a döntéshozatal során
Döntéssel kapcsolatos frusztrációk és azok oldása
Döntési helyzetek, típusok
Racionális döntéshozatali folyamat
Az intuíció szerepe
Döntési stílusok
A racionális döntéshozatalt akadályozó tényezők
Döntési csapdák
Döntések utólagos értékelése
A felvételi jelentkezési határideje:
2023. augusztus 20. (vasárnap) 23:59
Képzésünkre az online adatlap kitöltésével, valamint egy kötelező és egy választható feladat elkészítésével lehet jelentkezni.
Ezt a feladatot mindenképp készítsd el!
Írj egy motivációs levelet vagy mondd el szóban, videó formájában, téged mi motivál!
Bármelyiket is választod, az alábbiakra is térj ki benne:
ki vagy, honnan jelentkezel, mi érdekel és miért jelentkezel most a Start Akadémiára, mit szeretnél ettől a programtól kapni?
A következő kérdések közül szabadon választhatsz egyet.
1.
Ha határok és kötöttségek nélkül kitalálhatnál bármilyen dolgot (termék, szolgáltatás stb.), mi lenne az?
2.
Egy könyvet vagy filmet eljuttathatsz mindenkihez a világon, amit aztán mindenkinek el is kell olvasnia vagy meg kell néznie. Mi lenne ez könyv vagy film? Miért ezt választanád? Milyen hatása lenne a világra, ha mindenki olvasná ezt a könyvet/megnézné ezt a filmet?
3.
Egy lakatlan szigeten találod magad 50 emberrel, akik kineveznek téged vezetőnek. Mi lenne az első 10 intézkedés, amit bevezetnél? (A társaid fele fiú, fele lány, veled egyidősek és a világ minden tájáról vannak, különböző iskolákból.)